Przejdź do głównej zawartości

PSALM 139


"(1) Dyrygentowi. Psalm Dawida. Przenikasz i znasz mnie, PANIE.
 (2) Wiesz, kiedy kładę się i wstaję, i czytasz z daleka w moich myślach.
 (3) Czuwasz nad moją pracą i odpoczynkiem i wiesz o wszystkich drogach moich.
 (4) Zanim się zjawi słowo na moim języku, Ty, PANIE, znasz je w całości! 
(5) Ze wszystkich stron mnie ogarniasz i kładziesz na mnie swą rękę. 
(6) Przedziwna jest Twoja wiedza o mnie; przerasta mnie, nie mogę jej pojąć! 
(7) Dokąd odejdę od ducha Twojego i gdzie ucieknę przed Twoim obliczem? 
(8) Jeśli wzniosę się do nieba, tam jesteś; gdy zejdę do krainy umarłych, i tu jesteś obecny! 
(9) Choćbym wziął skrzydła jutrzenki i zamieszkał za najdalszym morzem, 
(10) nawet tam prowadzi mnie Twoja ręka i Twoja prawa ręka mnie podtrzymuje!
 (11) Gdybym powiedział: Niech ciemność mnie ogarnie, niech światło wokół mnie stanie się nocą - (12) to nawet ciemność nie będzie mrokiem dla Ciebie: noc jak dzień zajaśnieje, a ciemność będzie jak światło!
 (13) To Ty ukształtowałeś moje sumienie, przygarnąłeś mnie już w łonie matki! 
(14)Będę Cię sławić, bo dokonujesz potężnych cudów; przedziwne są Twe dzieła i dobrze je poznałem. 
(15) Nie była zakryta żadna kość przed Tobą, kiedy powstawałem w ukryciu, tkany w głębinach ziemi! 
(16) Oczy twoje widziały, gdy byłem jeszcze w zarodku; w Twej księdze były zapisane wszystkie dni przeznaczone dla mnie, gdy jeszcze żaden z nich nie istniał! 
(17) Jakże są wspaniałe Twoje myśli, Boże! Jakże ogromna ich liczba! 
(18)Gdybym chciał je zliczyć, więcej ich niż piasku; kiedy się obudzę, nadal będę z Tobą! 
(19) Boże, obyś raczył zgładzić bezbożnika, a wy, ludzie krwawi, odstąpcie ode mnie! 
(20) Twoi wrogowie wzywają Cię kłamliwie, oni wzywają Ciebie przewrotnie. 
(21) Czy nie mam w nienawiści, PANIE, tych, którzy Ciebie nienawidzą? Czuję wstręt do Twych przeciwników! 
(22) Nienawidzę ich z całego serca, stali się także wrogami moimi! 
(23)Przeniknij i poznaj moje serce, Boże, wypróbuj mnie i rozeznaj moje ścieżki! 
(24) Zobacz, czy idę drogą nieprawą, poprowadź mnie drogą odwieczną!"

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Jak żyć w zjednoczeniu z Bogiem?

Za pośrednictwem wiary, nadziei i miłości trwać w obecność Ojca,  przez upodobnienie (naśladowanie) Jezusa osiągniętym  dzięki zamieszkaniu w sercu Ducha. Ojciec jest naszym celem. Jezus naszym Bratem i Mistrzem z Którym jednoczymy się dzięki Duchowi,  Który rozpala w sercu żywy płomień miłości.

144 tysiące, a wielki tłum.

Rozdział 7. Apokalipsy ukazuje dwie grupy ludzi . Jedni to "opieczętowani", drudzy znajdują się przed Tronem Boga w Niebie. O 144 tys. pisałem tutaj  , teraz natomiast taka krótka myśl. Ci Opieczętowani znajdują się na ziemi i są to ludzie z każdego pokolenia jakie będzie żyło do Dnia Sądu. Są oni chronieni od "plag" ale nie od "ucisków". Prowadzą życie łaski, a zły może zabić tylko ich ciało. Dusza natomiast dołączą do wielkiego Tłumu w Niebie. Zauważmy, że Tum jest odziany na biało (Ap 7,9). Białą szatę otrzymują, jak wynika z Ap 6,11 dusze męczenników. Jeszcze jeden szczegół 144 tys towarzyszy Barankowi na górze Syjon (Ap 14,1nn) otoczonej królestwem Bestii. Góra Syjon jest jakby twierdzą chroniąca Opieczętowanych od sił zła. Orszak Baranka to "Tysiącletnie Królestwo" z Ap 20,4nn.

Skąd wzieły się cierpienie i śmierć?

Cierpienie i śmierć to następstwa grzechu. Zle użyta wolność wprowadziła w przestrzeń stworzenia obszary niezbawienia. List do Rzymian określa to jako dotkniecie stworzenia marnością. Ofiara Jezusa usunęła główny skutek grzechu, czyli śmierć duszy, ale widocznie inne jego skutki pozostały. Pozostały one w tym celu, aby świadomie złączone z Ofiarą Jezusa stały się źródłami zasług. Świadomie przyjmując te obszary niezbawienia, łącząc się z posłuszeństwem Jezusa do śmierci krzyżowej, dopełniamy zbawienia we własnym życiu.